Madkassen

Åbningstider

På Rødby Skole har vi en bod, som vi kalder Madkassen. Boden bestyres af de sødeste køkkenchefer Connie og Maj-Britt. Den har som udgangspunkt åben om morgenen kl. 07.50-08.00, i det lille frikvarter kl. 09.35-09.55 og i det store frikvarter kl. 11.25-12.05.

Skolen bestræber sig på at følge de generelle kostråd fra Sundhedsstyrelsen. Skolen er opmærksom på miljøet herunder fødevarespild. Derfor har vi indgået et samarbejde med Fødevarebanken med ugentlig levering.

Madkassens faste menukort består blandt andet af diverse små ”frugt- og grøntsagshapsere”, sandwichboller i diverse udgaver, vand samt forskellige former for drikkelse. Det mest populære i Madkassen er dog de ugentlige tilbud, som kan være alt fra madpandekager til tomatsuppe eller en omgang pastasalat. Disse ekstraretter, som der udbydes hver uge, kan udbydes på opfordring fra eleverne, efterspørgsel ved personale eller grundet inspiration fra personalet i Madkassen: ”Vi skal lige prøve den her opskrift”.

Derudover kræser Madkassen om elever og personale i forbindelse med højtiderne.

Betaling

I Madkassen anvendes et betalingskort. Det første er gratis, og er man uheldig at miste det, er det muligt at tilkøbe et nyt for 25. kr. på kontoret. Dette system åbner mulighed for at man som forældre kan tilpasse sit barns indkøb i forhold til beløb, antal dage m.m.

Telefonnummer til Net og Data: 70 25 46 00

Madkassen