Om SFO'en

SFO på skolen

SFO Rødby er etableret på skolen og nyder godt af de dejlige faciliteter og rammer omkring os - både ude og inde. Det indbefatter eksempelvis svømmehal, idrætshal, by, rutebilstation, Juniorklub og ikke mindst vores tætteste nabo - børnehaven Vandloppen, som vi har et tæt samarbejde med.

1. april - sommerferien

I førskoleperioden fra 1. april til sommerferien er vi opdelt i forhold til børnegruppen for at skabe så trygge forhold for vores kommende "forårsløg" som muligt. Førskolen holder som udgangspunkt derfor til i Søhestens lokaler i denne periode. Ellers er SFO-børnene tilknyttet Havkatten på skolen med mulighed for mange forskellige aktiviteter i løbet af ugen - eksempelvis svømning, værkstedstilbud på skolen og i Søhesten, spilledag eller en tur i hallen for at brænde noget krudt af.

Aktiviteter

SFO´en har dog også mange andre aktiviteter på helårsplanen: Fællesspisninger med spil, dans og hygge (eller hvad årgangen byder ind med), halloweenfest, nytårskur, afslutningsfester m.m.

Samarbejde

Personalet har via sin store deltagelse i undervisningsdelen fokus på helheden for det enkelte barn. Dette understøttes af en særlig indsats i overgangsperioderne fra børnehave til førskole, fra førskole til skole og ikke mindst fra klasse til klasse. Før rokaderne fra det ene hus/lokale til det andet, er det vigtigt at gøre børnene så trygge som muligt både i forhold til eventuelle nye voksne og fysiske rammer. Derfor etableres besøgsperioder i tæt samarbejde med børnehaver og Juniorklub.

Social og personlig udvikling

Vi har derudover fokus på vigtigheden af legen og udvikling af sociale kompetencer og dannelse. Samtidig er det vigtigt at videreudvikle børnenes selvstændighed, situationsfornemmelse, omsorg og respekt for hinanden - dette bl.a. ved frihed under ansvar efter behov og evne.

Vi er altid klar til at indgå i dialog og drøftelse om dit/jeres barns udvikling og trivsel.